rose si

Giovanni di simoneCampo dei Miracoli - Pisa

Erős tengeri flottájának köszönhetően Pisa sokáig meg tudta őrizni hatalmát a Földközi-tenger nyugati medencéje fölött. A kereskedelemből származó haszon teremtette meg a feltételeit annak…

SiklóGrác, a Schloßberg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Annyi mindent írogattam Grácról, hogy a tulajdonképpeni egyik nagy számról csak futólag emlékeztem meg, még a legelején, amikor nem tudtam, hogy lesz bőven alkalmam Grácot megnézni, ráadásul több alkalommal is. Ez a Schloßberg, amely a központtól…

Capella sistinaSixtus-kápolna, Capella Sistina

Vatikánváros - Sixtus-kápolna, Cittá del Vaticano - Capella Sistina. Ebben a kápolnában gyűlnek össze a bíborosok, amikor új pápát választanak. A kápolna mennyezetfreskóit II. Gyula pápa megbízásából Michelangelo készítette 1508 és 1512 között…

Selyemszakállú sitricDublin - Christ Church Cathedral

Délnyugat - Dublin. A katedrálist Dublin ír-viking királya, Selyemszakállú Sitric és Dublin első püspöke, Dunan alapította. John Cumin angol-normann érsek átépítette 1186-ban. Ma az anglikán ír egyház dublini és…

Napóleon sírjaInvalidusok háza

Az Invalidusok háza egy épületegyüttes Párizs VII. kerületében, melyben jelenleg Franciaország hadtörténetéhez kapcsolódó emlékművek és múzeumok találhatóak. A Hadtörténeti Múzeumban Napóleon igazán nem panaszkodhat a sírhelyét illetően, persze kérdés…

SiklóTátra, Kőpataki tó - Tarpataki vízesések túra, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Alapvetően ezért jöttünk ide, de ez a nap alapvetően meg is változtatta a hozzáállásunkat a Tátra szlovákiai szakaszához. Az előző nap felmentünk a tátralomnici kabinos felvonó alsó állomásához, az árakról tájékozódni…

Insel siebenbergenKassel, Staatspark Karlsaue, Insel Siebenbergen - Blumeninsel, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez a hely az egyik legszebb, ahol Kasselben jártam. Amúgy a Staatspark Karlsaue része, de annyira egyedi, hogy külön fogok foglalkozni vele. A parknak az Orangerie-vel szembeni végében található. Nem tudom, hogy…

SiratófalIzraeli körutazás

Útibeszámoló A Haris Travel Club szervezésében 2007. május 16 -24. között Izraelben jártunk. A területet nevezték az Atyák földjének, Szentföldnek, az Ígéret Földjének is. Ez ma Izrael. Itt három, egyistenhívő vallás: a kereszténység…

SirokSirok, Siroki vár

A Bükk és a Mátra határán a Tarna-patak észak felé kiszélesedő völgye felett áll a vár. A középkorban a Tarna-völgyében észak felé vezető utak lezárására és ellenőrzésére igen alkalmas helyen épült, bár elsősorban földesúri magánvár colt, stratégiai szerepet alig játszott…

SiklósSiklósi vár

A várban, vár körül kiváló vártúra, várséta tehető. Nagy történelmi időket látott falai között vármúzeumot, szállodát és éttermet rendeztek be. A Tenkes kapitánya c. filmet itt forgatták. A vár első említése 1294-ből maradt fenn. Legrégebbi…

szalay utazási blogjaBécs, Kurpark Oberlaa, SzG3

Miután már többször voltunk Bécsben, olyan helyeket is felvehettünk a látnivalók listájára, melyeket korábban vagy nem ismertünk, vagy nem tartottunk érdemesnek meglátogatni a nagyobb látnivalók előtt. Ez a park abba a listába esett bele, amelyeket korábban nem is ismertem…

SienaSiena

Siena - Reggio Toscana Siena legfontosabb látnivalói a legyezőszerű Piazza del Campo körüli szűk sikátorok útvesztőjében találhatók. Európa egyik legnagyobb középkori tere a 17 contrada-ra osztott város szívében fekszik. Az ősi egyházközségek közötti rivalizálást…

Simone martiniAssisi

Assisi - Reggio Umbria Ez a gyönyörű középkori város, muskátlis utcáival, szökőkutas tereivel Szent Ferenc (kb. 1181-1226) hagyatékának méltó örököse. A szent nyughelye is, mint a többi más ház, látnivaló, turistalátványosság súlyos károkat szenvedett 1997…

SienaK!SS* Siena

Kissé felhős volt az égbolt, így ismét városnézésre indultunk. Siena várost céloztuk meg. Éppen le akartunk parkolni a városkapu bejáratánál, mikor beszóltak a többiek, hogy keressünk beljebb egy parkolóhelyet. Rossz tanácsnak bizonyult, mert…

Sir charles lanyonDublin - Trinity College

Dublin - a főváros. A Szentháromságról elnevezett egyetemet I. Erzsébet királynő alapította egy Ágoston-rendi kolostor helyén (1592). Az eredetileg protestáns egyetemre csak 1970 óta járnak katolikusok. Híres diákjai közt volt Oliver Goldsmith…

SiófokSiófokról futás Balatonvilágosra

A kempingből indulva a sóstói szabad strandon irigykedő pillantásokat vetettem a vízben hűsölő strandolókra, aztán futottam tovább a tűző napon. 6 km után, Világosnál várt a Peti kocsival, felmentünk egy kilátóhoz, majd a rövid pihenő után indultam tovább Kenesére…

SiófokSiófokról futás a kempingbe

Reggel hétkor visszamentünk kocsival Siófokra, mert egy kis szakasz még kimaradt onnan, ahol tegnap este befejeztem meg a kemping közt, úgyhogy onnan futottam vissza a kempingbe, ahol várt a hideg inni meg a reggeli, amit szerzett közben a Peti. Beugrottam…

Sienai szent bernardinoSanta Maria in Aracoeli - Roma

A Capitoliumi-domb északi magaslatára épült Juno-templom helyén emelkedik a 6. század óta a Santa Maria in Aracoeli. A templomhoz a Cordonata lépcső melletti másik, márvány (!) lépcsősoron juthatunk fel…

SiklóGrác (Graz), a Schloßbergre menő sikló (Schloßbergbahn) és a Berglift, SzG3

Grác egy igen fontos létesítményéről még nem írtam, ez a Schloßbergre menő sikló. A sikló szerves egységet alkot a Berglifttel, olyannyira, hogy kombijegyet is lehet venni rájuk (egyikkel fel a hegyre a másikkal le a hegyről)…

Sixtus-kápolnaRóma-Vatikán Múzeum

A Vatikán múzeumai a római katolikus egyház pazar gyűjteményét mutatják be. A múzeumokat a 16. században alapították. Ma évente több, mint 4 millió látogatóval büszkélkedhetnek. Főbejáratuk a Viale del Vaticanón található. A múzeumokat, és…

SiklóJungfrau-Region, közlekedési rendszer, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Idén volt szerencsém Svájcban túrázni, 8 napot voltunk Interlakenben, a Jungfra-Region központjában. A részletekkel majd később jövök, most a zseniálisan kidolgozott közlekedési rendszerrel fogok foglalkozni. Ha valaki…

Capella sistinaCapitolo di Santa Maria Maggiore - Roma

Santa Maria Maggiore templom - Róma A Santa Maria Maggiore, a kora kereszténytől a késő barokkig ívelő építészeti stílusok művészi ötvözete, gyönyörű mozaikjairól is híres. A Kr.u. 420. körül alapított templom megőrizte eredeti, oszlopokkal…

JeDee utazási blogjaTata, az Öreg tó és a Vár

A Tatai vár Tatán az Öreg-tó partján található vízi vár. A várat Luxemburgi Zsigmond király építette 1397-1409 között, a Lackfi család korábbi erődítménye helyén. A Zsigmond által emelt négyzetes alaprajzú, négy saroktornyos, belső udvaros várnak…

Sidi ameurTevegelés Sidi Ameur-ban

Már legalábbis nekünk embereknek, a tevéknek már nem biztos, hogy olyan jó. De legalább úgymond emberközelbe kerülhetünk egy olyan állattal, amit eddigi életünk során max. az állatkertben láthattunk…

SiemensK!SS*Berlin/ Siemens Turbinagyár

Úgy hozta a sors, hogy idén még Berlinbe is ellátogathattam, bár nem volt betervezve. Férjem munkahelye szervezte a kirándulást a dolgozóknak, de mivel kevés jelentkező jött össze, így mindenki vihette a jobbik felét is magával… párom esetében…

Sir william robinsonDublin - Dublin Castle

Dublin - a főváros. Hét évszázadon át Dublin vára az angol uralom szimbóluma volt. Az angol-normann erődöt a 13.században építették. Az eredeti szerkezetből csak a Record torony (1258), valamint a Lőportorony bütüje maradt meg. Egy 1684-es tűzvész…

Tündüs & zo- utazási blogjaRocca Maggiore - Assisi

Maggiore vár - Assisi Mint azt az előző bejelölésünk alkalmával említettük, a Duomo felől, a Via Maria delle Rose vezet fel az 1367-ben, egy korábbi vár helyén épült Rocca Maggiore-hoz, a múltat idéző várhoz. Az alapok majd ezer évesek, s…

SideGolden Coast Hotel & Spa - Çolakli

Ez a 2002-ben épült szálloda 55 km-re fekszik az antalyai repülőtértől, úgyhogy leszállás és a reptéri procedúra után kb. 2 órával már el is foglalhatjuk a szobánkat. Çolakli központja kb. 4 km-re…

Víz sikátorokVelence

Most jártam először Velencében... Mondanom sem kell, hogy teljesen elvarázsolt... Erősen ajánlom mindenkinek aki még nem volt…

SibiuBalea Cascada

Első szállásunk színhelye a Balea Vízesés Panzió. Innen próbáltunk gyalogos túrát tenni a vízeséshez (de nem jutottunk fel - gyalog szinte lehetetlen), majd másnapra egy fék- és kormánybűvölő autóstúrát szerveztünk a 2034 m magasan fekvő Kárpátok-béli tengerszemhez - a Balea tóhoz…

Siófok1. nap: Balatonszemesről Akarattyáig

Tavaly hét nap volt a kitűzött cél, idén pedig öt, hogy körbe fussam a Balatont. A felkészülés kritikán alulira sikerült, március óta a havi átlag, amit futottam 30-40 km között mozgott, idő/kedv hiány, vagy sérülések miatt, illetve a rövid távokon volt inkább a fókusz…

Oszd meg ezt a keresést: rose si